10 cărţi de (re)citit Crăciunul acesta

10:36:00
Nu ştiu voi, dar eu ador Crăciunul într-atât de mult încât cu greu m-am abţinut ca în noiembrie să nu cânt colinde şi să nu-mi sufoc profilul de facebook cu tot felul de referinţe legate de această sărbătoare (între noi fie vorba, am eşuat lamentabil deoarece cum necum am mai scăpat câte-un Dean Martin cu Let it snow sau Bon Jovi cu al său Please Come Home for Christmas iar profilul de Facebook a scăpat doar fiindcă mi-am mutat activitatea pe Tumblr :). În ceea ce priveşte filmele tematice am scăpat uşor doar fiindcă CD-urile sunt acasă.
Listele de cadouri sunt gata făcute, reţetele de prăjituri sunt listate, căciula de Moş este achiziţionată iar entuziasmul şi voia-mi bună sunt gata să-i exaspereze pe toţi cei apropiaţi.  Un singur lucru mai trebuie să fie pregătit pentru această perioadă magică: lista de lecturi, acele cărţi care să ne aducă aminte de inocenţa copilăriei când cei mai buni prieteni ne erau chiar personajele pe care le urmăream rând cu rând până când părinţii îngrijoraţi ne obligau să stingem lumina şi să trecem odată la culcare.
Cu siguranţă, fiecare are cel puţin o carte de dorul căreia ar renunţa pentru câteva ore la tot  ceea ce are de făcut doar pentru a mai simţi încă o dată acea senzaţie atât de cunoscută, imposibil de exprimat prin cuvnte. Eu cu siguranţă îmi voi face timp să recitesc câteva din poveştile care mi-au hrănit imaginaţia de atâtea şi atâtea ori iar dacă tot vorbim de Crăciun – perioada în care trebuie să fim mai veseli, mai buni şi mai generoşi, m-am hotărât să împart cu voi, lista cu cele mai frumoase poveste de Crăciun, cărţi care să vă ţină de cald în serile geroase.

10. Doamna si Vagabondul - Julia Kretsch. O poveste minunată care ne învaţă să nu ne lăsăm ispitiţi de prejudecăţi şi să preţuim diferenţele dintre noi, diferenţe care ne fac deosebiţi şi de neînlocuit.
9.   101 dalmaţieni – autor colectiv.  Toţi ne dorim un animăluţ de companie, dar 101... este copleşitor, dar nu şi când te numeşti Roger şi Anita.
8.   Letters from Father Christmas - J.R.R. Tolkien. Tradiţia spune ca în apropierea fiecărui Crăciun, copiii să-i scrie Moşului tot ceea ce-şi doresc. Mulţi sunt încurajaţi să-i trimită scrisori Moşului chiar din timpul verii pentru a fi siguri că ajung la Polul Nord, dar ce se întâmplă când Moşul le scrie copiilor? Oare ce mesaje conţin acele scrisori ?!
7.    Biografia lui Moş Crăciun - Jeff Guinn. Moş Crăciun este una dintre cele mai mari „celebrităţi” din toate timpurile, poate chiar cea mai mare, dar câte lucruri cunoaştem noi, de fapt despre acest personaj?!
6.    Cronicile din Narnia – C.S. Lewis. Patru copii, un dulap şi un tărâm magic îngheţat de o vrăjitoare malefică sunt ingredientele perfecte pentru o poveste care să vă ţină cu sufletul la gură.
5.    Polar Express - Chris Van Allsburg. Există un tren care, în noaptea de Ajun îi duce pe copiii cuminţi chiar în tărâmul Moşului. Dar drumul până acolo nu este unul obişnuit...
4.   Spărgătorul de nuci – E.T.A. Hoffmann. Clara a învăţat de la unchiul Drosselmeyer că jucăriile pot prinde viaţă dacă crezi cu adevărat, ba chiar au un regat al lor. Lucrurile se complică când Regele Şobolan ameninţă acest tărâm magic...
3.   Amintiri din copilărie – Ion Creangă. Ce alt scriitor a mai descris cu atâta savoare minunatele tradiţii de Crăciun, văzute prin ochii unui copil? Ce alt scriitor a mai adus un astfel de omagiu copilăriei dacă nu Ion Creangă?!
2.    Poveste de Craciun de Charles Dickens. Urâciosul Scrooge primeşte în miez de noapte, vizita unor personaje mai ...speciale. Alături de acestea pleacă într-o călătorie din care se va întoarce un alt om.
1.    Harry Potter de J.K. Rowling.Timp de 10 ani am avut parte de cele mai frumoase aventuri alături de Harry Potter şi prietenii săi. Însă a sosit timpul să ne luăm la revedere, pe fiecare din noi aşteptându-ne o aventură şi mare, dar de această dată pe drumuri separate. El va rămâne în paginile cărţii, apărând lumea vrăjitorilor de noi pericole, iar eu va trebui să înfrunt o realitate la fel de spectaculoasă.


Cum tot vine vacanţa, cărţile acestea sunt perfecte pentru a face timpul să treacă într-un mod magic. Aventura poate începe!
Spor la citit!



Un articol de: Iulia – Cristina Iancu, Cluj-Napoca
Revista Orizonturi Literare

Niciun comentariu:

Fara insulte, jigniri sau amenintari! Orice mesaj care nu se supune regulamentului va fi sters.

Un produs Blogger.