Cum trebuie sa fie inceputul unui discurs?

17:25:00
      Am fost des pus in ipostaza de a vorbi in fata unei adunari de oameni, cu sau fara discurs bine pregatit. Uram si iubeam acele emotii de fiecare data. Pe de-o parte ma rodeau pe interior, pe de cealalta parte, ma faceau sa am mai mult curaj in mine si urcam pe scena cu convingerea ca voi reusi sa tin discursul pana la capat fara probleme.
     Desi discursului nu-i acordam multe ore inainte de pregatire, cea mai mare parte din timp o dedicam mie si materialelor de prezentare. Atunci cand urci pentru prima data pe scena, primul impact este cel vizual. Oamenii vor incepe din primele secunde sa-si faca impresii  despre tine, iar modul de a pasi pe scena va defini modul in care vor merge lucrurile in continuare.
      Dupa ce m-am asigurat ca sunt pregatit si aranjat din punct de vedere al look-ului, a hainelor si a incaltamintei, urmatoarea pe lista o reprezinta fisele. Le priveam si strambam din nas. Nu puteam urca cu ele la subrat. Am apelat la mape de prezentare care nu numai ca m-au ajutat cu depozitarea corecta a lor, dar m-au ajutat si-n prezentare si au acordat o nota de profesionalism discursului. Daca persoana din fata ta vede un om stabil, imbracat bine, observa lucrurile asa cum sunt, este atent la ce ii arati, discursul devine doar 10% important, lucru care ma avantajeaza de fiecare data fiindca este partea pe care lucrez cel mai putin datorita crizei de timp.
     Totul tine de impactul vizual creat fata de persoana de langa tine. Pe premisa "prima impresie conteaza", reusesti sa te faci afirmat in mai putin de 15 minute cu cuvintele tale si un plan de prezentare bine pus la bataie cu toate uneltele necesare.
      Am invatat de la fiecare trainer in parte care sunt ingredientele pentru reteta de succes. Nu am sa le divulg, fiindca s-ar duce tot farmecul, dar daca ati participat macar la un discurs, este imposibil de crezut ca n-ati descoperit macar doua, trei din ideile de prezentare pentru un discurs de succes. Totusi, am sa va vand un pont: incercati sa priviti mai mult la uneltele de prezentare decat sa fiti atenti la discursul in sine si atunci o sa va dati seama despre ce va vorbesc.

Niciun comentariu:

Fara insulte, jigniri sau amenintari! Orice mesaj care nu se supune regulamentului va fi sters.

Un produs Blogger.