Interviu Daniel Botea - Castigatorul Spring SuperBlog 2015

01:14:00
       Parcă ieri a început competiÅ£ia Spring SuperBlog ÅŸi acum s-a tras linie, s-a notat, s-au calculat punctele ÅŸi am aflat câştigătorul competiÅ£iei din această primăvară. Câştigătorul este... aduceÅ£i tobele... badum tss... Daniel Botea, pe care îl felicităm ÅŸi cu care vom sta de vorbă.



       Salut! ÃŽÅ£i mulÅ£umesc că mi-ai acceptat invitaÅ£ia de a acorda acest interviu. O să te rog să ne spui câteva lucruri despre tine ÅŸi când ai început activitatea în blogosferă.
Salutări naturale tuturor (ca să nu zic Bună visineata!). Sunt Daniel Boţea, oltean verde ca prazul şi natural ca Aloe Vera. Cred că este suficient, restul detaliilor le aflaţi din blogul cu acelaşi nume.


Este un jurnal personal, adică definiţia iniţială a blogului. Blogul l-am făcut în 2008, pe 30 Ianuarie, prin 2009 a comentat cineva la singurul articol care conţinea 2 vorbe (Hello Blogworld!) iar în 2010 am răspuns şi eu la comentariu :) Tot din 2010 m-am apucat să scriu săptămânal pe blog, iar din vara lui 2010 scriu zilnic, cel puţin 1 articol.

Ce înseamnă să fii SuperBlogger?
Nu ştiu, întreabă-i pe cei care sunt, eu tocmai am fost (scos la pensie :)
Eu vă spun profilul meu de SuperBlogger, care se potriveşte sau nu cu ceilalţi. La început a fost curiozitate, pe urma ambiţia de a-mi demonstra mie că pot mai mult iar în final a devenit o etapă de dezvoltare personală. Mi-a plăcut definiţia dezvoltării personale referitoare la ieşirea din zona de confort. Iar când te înhami la o competiţie online în care ai deadlineuri din 3 în 3 zile timp de 2 luni (sau din 2 în 2 timp de 1 lună, ca la Spring 2015) şi probe pe care nu ştii de unde să le apuci, este clar că ieşi din zona de confort. Asta este doar jumătatea definiţiei, la fel cum online-ul este doar jumătate din activitatea unui blogger. Un SuperBlogger adevărat participa la Galele SuperBlog, chiar dacă a aterizat cu o seară intainte din Barcelona (eu sunt ăla) sau dacă vine direct din Germania cu avionul, ia trenul până-n Craiova şi de acolo conduce până la Strajă (asta-i Geordan).

Cum ţi se pare competiţia şi ce aşteptări ai avut în timpul competiţiei de la tine?

Competiţia mi se pare foarte ofertanta şi nu mă refer la premii ci la efortul de creativitate pe care-l presupune. Şi dacă ar fi doar creativitatea ar fi simplu, dar îţi trebuie şi perseverenţa şi rezistenţa ca să mergi până la final. Am zis eu cândva că trebuie să ai creativitatea rezistenta şi rezistenţa creativă şi cred că am sintetizat bine.

La prima participare (în 2012) mi-am propus să fiu finalist fără penalizări şi să mă clasez în prima jumătate. Nu ştiam că pe parcurs unii dintre participanţii mai renunţa, aşa că mi-am redefinit obiectivul din mers şi-am zis să mă clasez în prima jumătate a finaliştilor. Am fost #44 din 88 de finalişti. De atunci mi-am propus ca la fiecare ediţie să înjumătăţesc intervalul şi cam aşa a fost. Am fost pe 20, pe 11-12 de două ori la rând, apoi pe 3 şi acum pe primul loc.
Când am pătruns în top 10 mi-am dat seama că dacă termini pe primul loc nu mai poţi concura în ediţiile viitoare şi m-am ferit (până m-a nimerit).

Indiferent de locul din clasament, principala aşteptare a fost să-mi placă mie ce scriu şi să-mi păstrez stilul de jurnal indiferent de cerinţele probei şi de sponsor. Ca atare, toate articolele mele au legătură cu mine, indiferent dacă sunt pentru SuperBlog sau articole "normale" :)

Acum că ai câştigat, presupunem că ştii reţeta succesului. Ne-o împărtăşeşti şi nouă?

Nu cred că este de mare ajutor să vă spun că am fost foarte relaxat şi că nu mi-am propus să câştig. De fapt nu mi-am dorit deloc şi am sperat până în ultima clipă că voi termina pe locul 2. La prima ediţie de Spring SuperBlog, competiţia a fost descrisă ca una pentru doamne şi domnişoare şi chiar am întrebat-o pe Claudia dacă pot să particip, pentru că mi se părea o provocare şi mai mare. Am rămas cu această impresie şi n-aş fi vrut să întrerup supremaţia superbloggeritelor la Spring, dar dacă s-a întâmplat nu sunt doar eu divină :)

Revenind la reţete, nu ştiu dacă reţeta mea este de succes, dar mi-a adus note mari. Iată câteva ingrediente:
- la SB-ul de toamnă, alocam 3 zile pentru fiecare probă. În prima zi citeam proba seara şi adormeam cu ea în gând. A doua zi căutăm o idee cât mai fresh şi inedită şi schiţam articolul. În ziua a treia definitivăm, reformulam şi bibileam articolul şi-l puneam în platformă în ziua de deadline. După ce-l urcăm în platformă citeam următoarea proba s.a.m.d.
- nu citeam alte articole până nu-l înregistrăm pe-al meu
- căutam cu încăpăţânare o legătură cu mine, astfel încât articolul să mă reprezinte. Legând probele de întâmplări din viaţa mea, au rezultat articole unice şi naturale (ca Aloe Vera).
- de multe ori nici nu ştiam care sunt premiile pentru o anumită probă şi tocmai pe aceea am câştigat-o (vezi Vacante Speciale). Citeam însă foarte atent cerinţele. Le citeam în fiecare dintre cele 3 zile şi de fiecare dată mi se părea că descopăr nuanţe noi şi direcţii noi de abordare.
- nu ştiu dacă se aplică şi altora, dar articolele în care am fost amuzant şi am avut o abordare unică mi-au adus cele mai mari note.
- nu în ultimul rând, o notă mică m-a ambiţionat, nu m-am gândit niciodată să renunţ. Am luat prima 100 din istoria Spring (ediţia de fete :) la Farmec, atunci când notele au început de la 25 sau 35, nu-mi mai amintesc. Apoi după 100 am luat 50 la următoarea probă. Nici măcar n-am făcut contestaţie :)


În afara competiţiei am citit cu atenţie cartea Cum Să Scriem Bine. Ghidul Clasic Pentru Scriitorii de Nonficţiune, am fost la un workshop de storytelling şi cel mai important lucru, am început să înţeleg mai bine aşteptările sponsorilor, organizând la rândul meu concursui în campionatul local Craiova Blogal Iniţiative.

Am observat că participi frecvent la această competiţie de blogging online. Ce te motivează să participi şi să scrii?

Eu aveam mai demult un motto pe Facebook "Gloria aparţine celor care iubesc mai mult luptă decât victoria". Nu ştiu cine a zis, dar cam aşa a fost participarea la SB în cazul meu. Pentru mine SuperBlog reprezintă un exerciţiu de creativitate şi o provocare de auto-depasire.
Ai fost tras de urechi...pardon... ai avut penalizări pe parcursul competiţiei pentru trecerea termenului limită de redactare a articolelor?

Jamais! De la începutul competiţiei şi până la sfârşit am fost finalist fără penalizări.

Blogul pe care îl deţii a trecut de limita unui jurnal personal? Cât timp îi acorzi acestuia?

Este un jurnal personal extins pe domeniile de interes şi pe anumite recomandări trecute prin filtrul propriu. Scriind în fiecare zi cel puţin un articol, obligatoriu acord blogului câteva ore zilnic. Câte? Depinde de zile şi de evenimentele offline :) Doar în timpul vacantelor nu scriu pe blog, dar am articole planificate din timp, care apar pe blog cât eu sunt plecat pe coclauri :)

Asta dacă mă refer doar la conţinutul articolelor. Dar timp acordat blogului înseamnă şi promovarea articolelor, comentarii pe alte bloguri şi răspunsuri la comentariile primite, documentare şi participare la evenimente.

Ce sfaturi ai acorda unui nou înscris în competiţia SuperBlog?

În primul rând l-aş felicita pentru înscriere şi i-aş recomanda să citească cu atenţie regulamentul şi cerinţele probelor, apoi să se înscrie în grupul SuperBlog.

La prima ediţie i-aş recomanda să se acomodeze cu rolul de finalist fără penalizări şi să ajungă neapărat la Gală, ca să simtă 100% ce înseamnă SuperBlog. După prima participare îi doresc să-şi dorească să devină mai bun şi să acţioneze în această direcţie. #Decatatat :) Este foarte simplu :)
 Ne apropiem de finalul interviului. Te rog să ne spui adresa blogului tău ÅŸi adresele unde te pot găsi oamenii. (ÅŸi cea a domiciliului, poate găsim viitoare SuperBloggeriÅ£e dornice să te cunoască personal).

Blogul meu îmi poartă numele http://danielbotea.blogspot.ro/, este Natural ca Aloe Vera, cu Da Nu  ÅŸi are un motto propriu după care mă ghidez atunci când scriu: "InformaÅ£ia utilă împărtăşita este remediul natural contra ignoranÅ£ei". Åži pe FB, Twitter, G+, Pinterest sau Instagram mă găsiÅ£i sub numele Daniel BoÅ£ea, pentru că îi apreciez pe cei care-ÅŸi asuma identitatea ÅŸi opiniile. ÃŽn offline mă găsiÅ£i în Craiova :) Unde, mai precis? CitiÅ£i pe blog.
 
 Un mesaj de final pentru cei care ne urmăresc.

În primul rând le doresc să scrie din plăcere, să nu aibă pe blog doar articole pentru concursuri şi advertoriale (eu dacă aş fi sponsor ar depuncta un blog care are mai multe astfel de articole consecutive), să aducă informaţii utile în articolele de pe blog şi să nu neglijeze offline-ul. Cu alte cuvinte să scrie din propria experienţă, nu "din cărţi". Dar adevăratul mesaj este că... ne vedem la Gală :) Spor!

Niciun comentariu:

Fara insulte, jigniri sau amenintari! Orice mesaj care nu se supune regulamentului va fi sters.

Un produs Blogger.