Top mondial al celor mai mari blocaje rutiere urbane



Comunicat de presă

Top mondial al celor mai mari blocaje rutiere urbane:
BucureÈ™ti – locul 5, întârzieri de 103 ore pe an

Capitala României se află pe locul 5 în într-un top mondial al orașelor cu cele mai mari probleme de trafic rutier. La o călătorie medie de 30 de minute cu mașina prin oraș, Bucureștiul a înregistrat 103 ore de întârziere într-un an, fiind devansat doar de Instanbul (110 ore), Mexico City (110 ore), Moscova (109 ore) și St. Petersburg (104 ore), se arată într-un studiu realizat de TomTom, citat de Statista.com.
SpecialiÈ™tii în psihologia transportului de la AsociaÈ›ia de Psihologie È™i Siguranță Rutieră “PsihoTrafiQ” consideră că ambuteiajele duc implicit la nervozitate È™i la creÈ™terea accidentelor cauzate de reacÈ›iile impulsive. ÃŽn acelaÈ™i timp, blocajele se petrec din cauza numărului foarte mare de maÈ™ini care circulă în BucureÈ™ti, raportat la cel al populaÈ›iei, iar soluÈ›ia principală pentru decongestionarea traficului ar fi optarea oamenilor pentru mijloacele alternative de transport. Potrivit Institutului NaÈ›ional de Statistică, în anul 2014, sunt înmatriculate 924.213 autoturisme, la o populaÈ›ie de 1.883.425 de locuitori, adică o maÈ™ină la 2 locuitori.

Paradoxal, autoturismul nu e cel mai rapid mijloc de transport într-un oraș mare
“Infrastructura este, desigur, o mare problemă care generează aceste ambuteiaje în traficul bucureÈ™tean, însă nu este singura. Nu putem neglija, totuÈ™i, statisticile INS care spun că există o maÈ™ină la 2 locuitori, iar tendinÈ›a populaÈ›iei este de a folosi, într-o proporÈ›ie covârÈ™itoare, numai acest mijloc de transport. CogniÈ›iile pe care merg majoritatea bucureÈ™tenilor, sunt acelea că pot câștiga timp dacă se deplasează cu automobilul propriu, dar aceste cogniÈ›ii sunt eronate, deoarece timpul de staÈ›ionare în trafic este mai mare decât dacă s-ar deplasa cu alte mijloace de transport. Atunci când facem analiza unui accident, luăm în considerare 3 factori: infrastructura, autovehiculul È™i factorul uman”, declară prof. univ. dr. Mihaela Rus, preÈ™edintele PsihoTrafiQ.
“Românii au tendinÈ›a de a epata cumpărând È™i etalând valoarea maÈ™inii, iar acest lucru este produsul tot a unei contaminări sociale. ÃŽn Europa de Vest, oamenii aleg echilibrul, au înÈ›eles că dacă toată populaÈ›ia ar folosi autoturismele ca singură soluÈ›ie de transport rutier, practic marile oraÈ™e ar paraliza. Vesticii au înÈ›eles, se pare că mai bine decât noi, că autoturismul nu este cel mai rapid mijloc de transport într-un oraÈ™ mare, chiar din contră. ÃŽn cele mai multe cazuri, mai repede te deplasezi cu motocicleta sau bicicleta. De asemenea, folosirea metroului este o soluÈ›ie foarte bună pentru a evita aglomeraÈ›ia urbană. Datorită faptului că la noi funcÈ›ionează foarte bine mimetismul, alegem să ne deplasăm cu toÈ›ii, încolonaÈ›i, cu autoturismul, într-un oraÈ™ cu o infrastructură rutieră precară, iar statisticile nu mint: 103 ore pe an înseamnă foarte mult. ÃŽn acelaÈ™i timp, nu trebuie să neglijăm deloc faptul că ambuteiajele sporesc nervozitatea È™i agresivitatea È™oferilor, iar acestea pot reprezenta un factor semnificativ pentru producerea accidentelor. Totodată, nu trebuie să minimalizăm nici costurile plătite cu sănătatea, ca urmare a poluării accentuate, mai ales în intersecÈ›ii”, declară psihologul principal Ionel Simionca, vicepreÈ™edintele AsociaÈ›iei de Psihologie È™i Siguranță Rutieră “PsihoTrafiQ”.

Soluțiile specialiștilor pentru decongestionarea traficului rutier
Pentru fluidizarea traficului, specialiștii de la PsihoTrafiQ recomandă șoferilor să respecte regulile de circulație, să nu intre în intersecții supraglomerate, să evite utilizarea automobilului propriu în zilele și orele de vârf (în special, începutul și sfârșitul săptămânii, dimineața între orele 7 și 9, când majoritatea populației se deplasează spre locul de muncă și între 16 și 18, atunci când oamenii se întorc de la serviciu) și să opteze pentru mijloace alternative de transport, cum ar fi: autobuzul, microbuzul, metroul, bicicleta, motocicleta etc.

Campanii de responsabilizare a participanţilor la trafic
AsociaÅ£ia de Psihologie ÅŸi Siguranţă Rutieră “PsihoTrafiQ” a derulat, în ultimii ani, campanii de responsabilizare a participanÅ£ilor la trafic, coordonate de prof. univ. dr. Mihaela Rus È™i psihologul principal Ionel Simionca – vicepreÅŸedintele AsociaÅ£iei, în vederea reducerii acestor comportamente disfuncÅ£ionale, care tind să contamineze comportamental din ce în ce mai mulÅ£i ÅŸoferi. Printre acestea, amintim campaniile naÅ£ionale “(Micro)Somnul la volan – un pericol real!” ÅŸi “Alcoolul la volan este un accident”, campanii de responsabilizare socială care sunt prezente pe website-ul Comisiei Europene (Carta Europeană a SiguranÈ›ei Rutiere - (http://www.erscharter.eu/en/content/national-campaign-sleepiness-driving-real-danger-social-responsibility-campaign). Totodată, AsociaÅ£ia organizează cursuri de formare, adresate psihologilor, menite să formeze din ce în ce mai mulÅ£i experÅ£i în psihologia transportului, care să promoveze educaÅ£ia rutieră ÅŸi atitudinile responsabile în trafic. Mai multe informaÅ£ii găsiÅ£i pe www.psihotrafiq.ro.


Persoane de contact
Asociația PsihoTrafiQ
Prof. univ. dr. Mihaela Rus
Președinte
Psih. princ. Simionca Ionel
Vicepresedinte
0745020717
Transmite,
Dr. Tănase Tasenţe
Director General
Plus Communication
0725.465.508

Niciun comentariu:

Fara insulte, jigniri sau amenintari! Orice mesaj care nu se supune regulamentului va fi sters.

Un produs Blogger.