Top mondial al celor mai mari blocaje rutiere urbane









Comunicat de presă




Top mondial al celor mai mari blocaje rutiere urbane:


BucureÈ™ti – locul 5, întârzieri de 103 ore pe
an





Capitala României se află pe locul 5 în
într-un top mondial al orașelor cu cele mai mari probleme de trafic rutier. La
o călătorie medie de 30 de minute cu mașina prin oraș, Bucureștiul a
înregistrat 103 ore de întârziere într-un an, fiind devansat doar de Instanbul
(110 ore), Mexico City (110 ore), Moscova (109 ore) și St. Petersburg (104
ore), se arată într-un studiu realizat de TomTom, citat de Statista.com.


Specialiștii
în psihologia transportului de la AsociaÈ›ia de Psihologie È™i Siguranță Rutieră “PsihoTrafiQ” consideră că ambuteiajele duc implicit la nervozitate È™i la creÈ™terea
accidentelor cauzate de reacțiile impulsive. În același timp, blocajele se
petrec din cauza numărului foarte mare de mașini care circulă în București,
raportat la cel al populației, iar soluția principală pentru decongestionarea
traficului ar fi optarea oamenilor pentru mijloacele alternative de transport.
Potrivit Institutului Național de Statistică, în anul 2014, sunt înmatriculate
924.213 autoturisme, la o populație de 1.883.425 de locuitori, adică o mașină la 2
locuitori.





Paradoxal, autoturismul nu e cel mai rapid mijloc de transport într-un oraș mare


“Infrastructura este, desigur, o mare problemă care generează aceste
ambuteiaje în traficul bucureștean, însă nu este singura. Nu putem neglija,
totuși, statisticile INS care spun că există o mașină la 2 locuitori, iar
tendința populației este de a folosi, într-o proporție covârșitoare, numai
acest mijloc de transport. Cognițiile pe care merg majoritatea bucureștenilor,
sunt acelea că pot câștiga timp dacă se deplasează cu automobilul propriu, dar
aceste cogniții sunt eronate, deoarece timpul de staționare în trafic este mai
mare decât dacă s-ar deplasa cu alte mijloace de transport. Atunci când facem
analiza unui accident, luăm în considerare 3 factori: infrastructura, autovehiculul È™i factorul uman”, declară prof. univ. dr. Mihaela Rus, preÈ™edintele PsihoTrafiQ.


“Românii au tendinÈ›a de a epata cumpărând È™i etalând valoarea
mașinii, iar acest lucru este produsul tot a unei contaminări sociale. În
Europa de Vest, oamenii aleg echilibrul, au înțeles că dacă toată populația ar
folosi autoturismele ca singură soluție de transport rutier, practic marile
orașe ar paraliza. Vesticii au înțeles, se pare că mai bine decât noi, că
autoturismul nu este cel mai rapid mijloc de transport într-un oraș mare, chiar
din contră. În cele mai multe cazuri, mai repede te deplasezi cu motocicleta
sau bicicleta. De asemenea, folosirea metroului este o soluție foarte bună
pentru a evita aglomerația urbană. Datorită faptului că la noi funcționează
foarte bine mimetismul, alegem să ne deplasăm cu toții, încolonați, cu
autoturismul, într-un oraș cu o infrastructură rutieră precară, iar
statisticile nu mint: 103 ore pe an înseamnă foarte mult. În același timp, nu
trebuie să neglijăm deloc faptul că ambuteiajele sporesc nervozitatea și
agresivitatea șoferilor, iar acestea pot reprezenta un factor semnificativ pentru
producerea accidentelor. Totodată, nu trebuie să minimalizăm nici costurile plătite
cu sănătatea, ca urmare a poluării accentuate, mai ales în intersecÈ›ii”, declară psihologul principal Ionel Simionca, vicepreÈ™edintele AsociaÈ›iei de Psihologie È™i Siguranță Rutieră
“PsihoTrafiQ”.





Soluțiile specialiștilor pentru decongestionarea traficului rutier


Pentru fluidizarea traficului, specialiștii
de la PsihoTrafiQ recomandă șoferilor să respecte regulile de circulație, să nu
intre în intersecții supraglomerate, să evite utilizarea automobilului propriu
în zilele și orele de vârf (în special, începutul și sfârșitul săptămânii,
dimineața între orele 7 și 9, când majoritatea populației se deplasează spre
locul de muncă și între 16 și 18, atunci când oamenii se întorc de la serviciu)
și să opteze pentru mijloace alternative de transport, cum ar fi: autobuzul,
microbuzul, metroul, bicicleta, motocicleta etc.





Campanii de responsabilizare a
participanţilor la trafic


Asociaţia de
Psihologie ÅŸi Siguranţă Rutieră “PsihoTrafiQ” a derulat, în ultimii ani,
campanii de responsabilizare a participanţilor la trafic, coordonate de prof. univ. dr. Mihaela Rus și psihologul principal Ionel
Simionca – vicepreÅŸedintele AsociaÅ£iei, în vederea reducerii
acestor comportamente disfuncţionale, care tind să contamineze comportamental
din ce în ce mai mulÅ£i ÅŸoferi. Printre acestea, amintim campaniile naÅ£ionale “(Micro)Somnul
la volan – un pericol real!” ÅŸi “Alcoolul la
volan este un accident”, campanii de responsabilizare socială care sunt
prezente pe website-ul Comisiei Europene (Carta Europeană a Siguranței Rutiere
- (http://www.erscharter.eu/en/content/national-campaign-sleepiness-driving-real-danger-social-responsibility-campaign).
Totodată, Asociaţia organizează
cursuri de formare, adresate psihologilor, menite să formeze din ce în ce mai
mulţi experţi în psihologia transportului, care să promoveze educaţia rutieră
şi atitudinile responsabile în trafic. Mai multe informaţii găsiţi pe www.psihotrafiq.ro.















Persoane de contact


Asociația PsihoTrafiQ


Prof. univ. dr. Mihaela Rus


Președinte


Psih. princ. Simionca
Ionel


Vicepresedinte


0745020717




Transmite,


Dr. Tănase Tasenţe


Director General


Plus Communication


0725.465.508

Niciun comentariu:

Fara insulte, jigniri sau amenintari! Orice mesaj care nu se supune regulamentului va fi sters.

Un produs Blogger.