COMUNICAT DE PRESĂ: Opt din zece copii au cont pe rețelele de socializare




Psiholog: “Creștem
o generație de inadaptați la viața reală?


Internetul pe mobil le distrage atenția la școală


           


În
contextul în care smartphone-urile au devenit un
“must-have”
al o
ricărui copil, în
perioada 2010-2014, în țara noastră, s-a înregistrat o creștere exponențială,
de la 25% la 80% a copiilor care au un cont pe rețelele de socializare online,
se arată în studiul european Net Children Go Mobile.


Același
raport relevă că 57% dintre copiii români cu vârste între 9 și 16 ani au contul
setat public, chiar dacă, oficial, Facebook interzice accesul lor, față de alte
țări europene, unde procentul este, în medie, de 27%.


Psihologii
sunt de părere că accesul copiilor la Internet, de la cele mai fragede vârste,
poate avea atât beneficii, cât și dezavantaje majore pentru dezvoltarea lor
fizică și mentală. Mai mult decât atât, specialiștii afirmă că internetul pe
mobil poate distrage atenția acestora la școală, iar efectele se pot răsfrânge,
atât asupra rezultatelor lor, cât și asupra gradului din ce în ce mai redus de
a socializa față în față.





Psiholog: “Dacă li se interzice accesul online,
copiii din ziua de azi devin agresivi





Psihologul
Maria Verdi, directorul Centrului ReCreation Life observă că, la o analiză mai
atentă, acest fenomen s-a acutizat deoarece am adoptat și la noi în țară stilul
 nordic permisiv de creștere și educare. “De mici, copiii nu au limite impuse, sunt
lăsați să facă ce vor, până devin ei șefii casei. Există părinți care pun în
mâinile  copilului  tableta, telefonul de la vârsta de 2 ani. La
zile aniversare, cadourile ultimilor ani sunt tabletele, laptopurile,
telefoanele. Copiii cu vârsta până într-un an sunt liniștiți când plâng, cu
muzica din telefon. La cel mult 2 ani, tot părinții le fac cont de Facebook,
unde  postează albume cu poze. Sunt
crescuți cu Facebook și alimentați cu internetul. Mediul online este surogatul  părintelui. Inițial părintele este mulțumit că
are un copil cuminte, că stă în casă, se joacă pe internet. În timp, copilul
socializează tot mai greu în real, comunică tot mai puțin cu părinții, devine
introvertit. Adicția creată generează conflicte în relația părinte-copil”, consideră psihologul Maria Verdi.


Totodată,
specialistul remarcă că, dacă li se interzice accesul online, copiii din ziua
de azi devin agresivi. Același comportament îl manifestă și în mediul școlar. “Când sunt deja la vârsta școlară,
manevrează cu profesionalism internetul. În timpul orei, mintea lor este online,
pe Facebook. În momentele de neatenție ale învățătorului sau profesorului, ei
comunică pe Facebook. Întrebați de ce procedează așa, motivează că se
plictisesc la școală. Avem copii foarte dotați, olimpici, dar în același timp asistăm
la scăderea interesului față de școală, rezultatele se văd  în examenele anuale, în simulările făcute
înaintea examenelor. Creșterea procentului depresiei infantile devine
îngrijorătoare. Actualul stil educațional se pare că este depășit, neatractiv
pentru tânăra generație. Prea multă teorie, ghiozdane grele, încărcate,
generatoare de scolioze și plictiseală”, remarcă Verdi.





Psiholog:
“Adic
ția de Facebook poate
fi
“vindecată”. Părintele trebuie să fie adult în
relația cu copilul, nu prea autoritar sau să se comporte precum copilul”





           Specialistul Maria
Verdi este de părere că putem să-i “dezlipim” pe copii de lângă Facebook sau, în cel mai rău caz, putem să-i îndrumăm pe
aceștia să-l folosească moderat, în scopuri constructive pentru ei. “Orice învăț are și dezvăț. Copilul are
nevoie de dragoste, de siguranță, de autoritate. E bine să se știe cine este
părinte și cine este copil în famile. Părintele care se comportă precum
copilul, este neputincios, se roagă de copil, se ceartă cu copilul să lase internetul
deoparte. Părintele autoritar critică, amenință. Părintele adult găsește
soluții de înlocuire a netului excesiv cu activități generatoare de bine și
creativitate pentru copil. Vechile comportamente se înlocuiesc cu noi
comportamente, cu răbdare, cu blândețe. Părintele adult propune copilului să
folosească Facebook pentru informații când sunt necesare și îl ajută
să se reintegreze în viața reală, ocupându-i timpul cu activități în natură, activități
sportive, jocuri etc.”, declară Maria Verdi.





Diminuarea
performanțelor școlare au cauze atât medicale, cât și cauze psihologice





Psihoterapeutul
Verdi sublinază că diminuarea
performanțelor școlare apare în contextul afecțiunilor fizice - dureri
organice,  deficit de vitamine, minerale,
sau perturbări psihoemoționale. Aportul caloric mai mic decât necesarul zilnic
și slab calitativ  produce stări de
oboseală și lentoare în gândire și atenție. Somnul insuficient perturbă funcția
cognitivă a creierului. Orele petrecute în exces pe internet induc stări de
agitație și produc dependență, foame excesivă. “Părinții interesați de copil
păstrează permanent legătura cu școala. Merg la medic pentru a se asigura că fizic
nu sunt motive de îngrijorare. Când un copil petrece mult timp pe internet, se
simte singur. Are nevoie de comunicare, de socializare, de afecțiune. Părinții
responsabili  aduc îmbunătățiri  timpului liber, petrec  ore de calitate împreună cu copilul, mănâncă
împreună, găsesc activități în care să-l implice, să-l facă util, îl motivează
și îl apreciază pentru lucrul bun făcut, îl orientează către prieteni reali,
către natură, către mișcare-sport, către activități generatoare de
creativitate, către grupuri de dezvoltare personală”, menționează psihologul
Maria Verdi. Totodată, dacă propunerea părinților este respinsă și
apar conflicte în relația părinte-copil, este necesară terapia copilului, afirmă
specialistul. “Prin terapie, copilul învață comportamente noi, își descoperă
abilități, învață să socializeze, să își exprime emoțiile, să se adapteze mai
ușor, să se înțeleagă mai bine, să fie mai afectuos, învață să-și crească stima
de sine, își dezvoltă inteligența emoțională”, conchide psihologul-psihoterapeut
integrativ Maria Verdi, directorul Centrului ReCreation Life.





Surse
studii
:
1.    Net
Children Go Mobile – Octombrie 2013 -
http://eprints.lse.ac.uk/54244/1/Mobile%20internet%20access%20and%20use%20among%20European%20children_NCGM.pdf
2.   
Net Children Go Mobile – Mai 2014 -
http://eprints.lse.ac.uk/56986/1/__lse.ac.uk_storage_LIBRARY_Secondary_libfile_shared_repository_Content_Net%20Children%20Go%20Mobile%20Project_Reports_Net%20children%20go%20mobile%20risks%20and%20opportunities%20%282nd%20ed.%29.pdf













Persoană
de contact


Maria
Verdi


Psiholog-psihoterapeut
integrativ


Master stiintele nutritiei si
fitoterapie


0726310094







Transmite,


Dr.
Tănase Tasențe


Director
General


Plus
Communication










Niciun comentariu:

Fara insulte, jigniri sau amenintari! Orice mesaj care nu se supune regulamentului va fi sters.

Un produs Blogger.