Carti pentru copii: Obisnuieste-i de mici sa citeasca

03:48:00


      Lectura si chiar joaca cu cartile de la o varsta frageda ne imbogateste din punct de vedere cultural. Evitand sa intru intr-un conflict intre generatii, ma pot lauda ca am avut o copilarie fara tableta, calculator sau telefon de la o varsta frageda. Am stiut sa ma bucur de copilarie, sa ma joc pe afara cu ceilalti copii iar in casa, ma jucam cu cartile. Da, ma jucam cu cartile. Eram destul de mic si aveam o multime de carti de colorat iar, mai tarziu, dupa ce am invatat sa citesc, mama mi-a cumparat carti pentru copii cu povesti si imi placea sa le citesc singur.

      Faptul ca miroseam filele cartilor, ca ma jucam cu ele, ca le citeam sau coloram, asta m-a facut sa ma indragostesc de ele si am descoperit o lume noua, ceva ce trece de granitele realitatii noastre, ceva minunat de care nu m-am mai desprins nici pana in prezent. Am o multime de carti citite la activ si cumpar continuu carti. Sunt un produs al copilariei mele, un om care citeste, se cultiva si isi imbogateste baza informatica zilnic datorita simplelor carti pentru copii pe care le-am avut in copilarie. Intregul demers al educatiei incepe de la o varsta frageda, de acolo trebuie sa stim sa ne ocupam pozitia de parinte fata de copil iar el sa adopte pozitia de invatacel iar cartile specifice varstei lui reprezinta cel mai bun ghid.

       Cartile pentru copii sunt capabile sa capteze atentia, sa faca copilul sa se concentreze asupra unui singur lucru, sa isi dezvolte capacitatea de a citi si a asimila cunostinte, de a pune imaginatia la lucru iar, dupa cum bine stim, copii nu duc lipsa de imaginatie.

       Parintii din ziua de astazi sunt singurii capabili sa inteleaga aceste lucruri si sa inceapa acest proces de educare al copiilor de la o varsta frageda fiinda parintii nostrii nu au crescut cu aceste carti pentru copii in brate ci doar cei care au dorit, au imbratisat cartile de la bun inceput. Ma simt un caz fericit ca am simtit o atractie pentru acestea si ca am insistat sa mi se cumpere carti pentru copii in defavoarea clasicelor jucarii. Am iubit cartea fiindca ea a format copilul de ieri si adultul de azi.

Niciun comentariu:

Fara insulte, jigniri sau amenintari! Orice mesaj care nu se supune regulamentului va fi sters.

Un produs Blogger.