Unde imi pot repara masina?

05:37:00
Acest articol ma intoarce in timp, mai exact in septembrie 2015, atunci cand am fost implicat intr-un accident de masina.

Aveam in plan sa ajung la Brasov pentru a ma intalni cu cativa prieteni cu care nu m-am mai vazut de cativa ani, sa petrecem un weekend impreuna, sa iesim, sa ne distram, sa facem un gratar, sa bagam cateva meciuri de Fifa pe Playstation si alte activitati relaxante.

Cum eu nu detineam permis de conducere (nu detin nici in prezent deoarece nu imi place sa conduc - despre asta o sa va povestesc intr-un alt articol) m-am intalnit cu un alt prieten la Unirii, in Bucuresti, care detinea permis si masina si am plecat impreuna spre Brasov. Eram destul de bine dispusi si ne distram de minune in masina cu muzica si caterinca de orice. La aproximativ zece kilometri dupa ce am iesit din Bucuresti, s-a intamplat inevitabilul.

Circulam regulamentar pe banda intai a soselei cand un sofer s-a angajat in depasirea noastra. Nimic in neregula pana aici avand in vedere ca ambele benzi erau pe acelasi sens, dar nu stim ce a vrut sa faca acel sofer incat, atunci cand a ajuns in dreptul nostru, a franat putin. In acel moment s-a intamplat ceva cu masina lui, frana functionand doar pe o parte a masinii, lucru care l-a deviat de pe sensul de mers si ne-a lovit, destul de puternic, in usa din stanga spate, suficient cat sa ne dezechilibreze si sa ricosam in parapet. Din fericire, noi nu am patit nimic, dar masina a iesit destul de sifonata din aceasta intamplare.

Ce s-a intamplat mai departe?


Soferul care a provocat accidentul a fost foarte cooperativ, si-a recunoscut vina si am constatat ca nu a fost voit ci a fost vorba de o defectiune tehnica la sistemul de franare. Nu ma pricep la mecanica ca sa va pot spune exact ce s-a intamplat. A ramas sa ne deconteze toata achizitia de piese si manopera pentru repararea masinii. Dat fiind faptul ca vacanta la Brasov s-a anulat din pricina acestui incident, am revenit acasa si am inceput sa cautam solutii pentru repararea masinii.

Am intrat pe acest site care vinde piese auto la un pret convenabil si am inceput sa comandam. Piesele auto sunt originale si certificate din punct de vedere al calitatii, beneficiind de garantie in caz de defectiune.



 

De ce piese auto am avut nevoie?


1. Stopuri (lampe)

Datorita impactului, lampei de pe spate stanga s-a facut praf iar cel de pe dreapta spate s-a crapat, drept urmare, ambele trebuie inlocuite.

Lampa spate Logan Berlina ph1 2004-2009 stanga Stop Original Dacia = 180.99 lei/bucata.


 

2. Jante de tabla


O alta achizitie a fost un Capac roata 15 inch Dacia Logan VAN = 65.99 lei/bucata.


 

Cat despre tabla indoita de pe masina, acolo ne-am deplasat la un service autorizat care s-a ocupat in totalitate de aceasta operatiune, la sfarsit venind ''nota de plata'' care nu a fost deloc de neglijat. Pe de-o parte imi parea rau de cel care a provocat accidentul pentru ca a platit o multime de bani pentru repararea unei masini, fara sa fi facut ceva rau voit.

A fi sau a nu fi sofer?


In astfel de momente stai si te gandesti cat de important este ca masina ta sa fie verificata periodic la un service, cum cea mai mica defectiune te poate rani sau iti poate provoca moartea tie cat si altor participanti la trafic. De aceea nu este recomandat sa achizitionati piese neoriginale pentru masina sau sa le reparati la serviceuri care nu sunt autorizate. Va expuneti la un risc atat dumneavoastra cat si pe ceilalti participanti la trafic. Inainte de toate ATENTIE la drum.

Aceasta intamplare m-a ajutat sa realizez de ce nu am permis si de ce nu vreau sa devin sofer. Desi toata lumea din jurul meu imi tot spune: "hai, ia-ti si tu permis, hai ca toata lumea are, la 25 de ani fara permis?", mi-am dat seama ca aceasta activitate nu e de mine. Nu stau foarte bine la capitolul atentie distributiva si actiuni de moment. Ca sofer, in unele situatii, ai nevoie de o fractiune de secunde pentru a provoca un accident sau pentru a-ti salva viata. Daca nu te simti pregatit sa devii sofer, daca nu vrei sa faci asta, daca nu esti capabil sa stapanesti o masina, atunci nu trebuie sa o faci! In trafic ai responsabilitatea vietii tale pe umeri, a celor care calatoresc cu tine in masina cat si a celorlalti participanti la trafic.

Numarul de accidente a crescut intr-un ritm alarmant in ultimii ani, tocmai datorita celor enumerate in randurile de mai sus.

Traim in anii in care mijloace de transport exista din plin iar daca doresti sa pleci la orice ora dintr-o locatie pentru a ajunge in alta locatie, o poti face. Ma declar pieton in continuare pentru urmatorii ani si evit ca intamplarea de mai sus sa mi se intample din postura de sofer.

Link FB: https://www.facebook.com/AutoLux.ro/





 

 

Niciun comentariu:

Fara insulte, jigniri sau amenintari! Orice mesaj care nu se supune regulamentului va fi sters.

Un produs Blogger.