Trebuie sa merg la stomatolog pentru aparat dentar!

Nu stiu cum sunteti voi, dar pe mine, actuala stare de urgenta m-a afectat foarte mult, mai ales decizia de a restrictiona libera circulatie si de a inchide cabinetele stomatologice. De ce? Sa luam povestea de la inceput...

Inca de cand m-am nascut am avut probleme cu dantura. Nu stiu exact cum se numeste boala, dar dantura mea a avut grav de suferit. Dintii se macinau foarte rapid si nu era greu sa reusesc sa sparg un dinte sau o masea. De-a lungul anilor am urmat cu diferite tratamente de la pastile la o pasta pe care o aplicam zilnic peste dinti si masele.

O data cu trecerea timpului, toate aceste probleme s-au rezolvat. In prezent am o dantura sanatoasa, efortul anilor de tratament a meritat, dar a mai ramas un singur lucru de facut pe care nu il puteam rezolva mai din timp: necesitatea unui aparat dentar pentru indreptarea danturii.

Cum arata dintii mei?


Nu am sa va pun o poza, stati linistiti :))) Nu va imaginati o dantura afectata, dinti suprapusi sau cine stie ce orori de genul. Dintii mei sunt doar putin aplecati pe spate, in special in partea de jos a gurii. Repozitionarea acestora si corectarea danturii se realizeaza doar prin aplicarea unui aparat dentar. Acum ca este posibil acest lucru, voiam sa merg la stomatolog sa ma ocup de acest aspect numai ca situatia actuala nu imi permite acest lucru.

Sunt obligat sa astept sa iesim din starea de urgenta pentru ca aceste cabinete stomatologice sa isi reia activitatea. Totusi, nu a mai ramas asa mult comparativ cu anii care au trecut in care m-am ocupat exclusiv de sanatatea danturii mele. Cumva 98% din toata aceasta munca a fost realizata si ma face sa ma simt implinit. Rezultatul este unul pe masura iar de fiecare data cand voi avea nevoie, o sa merg la acest cabinet stomatologic.

Cel mai probabil, dupa ce voi termina de purtat aparatul dentar, o sa fac o poza la rezultatul final si voi reveni cu o postare pe blog. Poza de ''inainte'' o detin, deci o sa puteti face o comparatie reala la ceea ce s-a intamplat.

Merg romanii la stomatolog?


Zilele trecute ma uitam peste cateva statistici privind igiena orala si cati bani aloca romanii pentru aceasta. Oameni buni, eu am ajuns la concluzia ca romanii nu se spala pe dinti. Suntem pe penultimul loc din Europa cu o medie lunara de sub 1 euro/luna alocati pentru igiena orala. Mai are rost sa va vorbesc despre mersul la stomatolog? Cred ca aveti deja idee ce vreau sa punctez.

Romanii merg la stomatolog numai atunci cand intervine o durere care nu mai poata fi oprita cu calmante si iau antibiotice ''dupa ureche'' in cazul infectiilor gingivale sau in caz de puroi. Este ingrijorator sa observ in jurul meu ca oamenii nu pun pret pe sanatatea orala si nu constientizeaza ca aceasta este la fel de importanta ca igiena corporala si ca sanatatea corporala.

Nu este suficient sa avem grija sa nu ne rupem mainile, picioarele, sa nu ne doara capul, sa nu ne doara burta sau orice alt membru al corpului nostru. Dintii si maselele trebuie si ele ocrotite, spalate pentru a ne bucura de o dantura sanatoasa cat mai mult timp. Nu vreau sa ma imaginez stirb la 45 ani. Este inestetic, deloc sanatos si imi ingreuneaza viata.

De ce nu se schimba multe lucruri?


Pentru ca la noi nu se fac ore la scoala pentru a invata copii sa se spele, sa se igienizeze, sa invete despre importanta sanatatii lor s.a.m.d. Am observat din ce in ce mai putini parinti care se ocupa cum ar trebui de copii lor si de educatia acestora. De curand am putut cunoaste doi copii, amandoi purtand aparat dentar, iar acestia povesteau ca merg frecvent la stomatolog fiindca asa trebuie! De ce asa trebuie? Fiindca asa au fost invatati de parintii lor ca este important sa aiba grija de dintisorii lor, mai ales ca ei sunt in crestere iar in mai putin de cativa ani, pot avea o dantura perfect sanatoasa si estetica.

Mergeti la control periodic la stomatolog! Mergeti la stomatolog si rezolvati-va problemele! Spalati-va de doua ori pe zi pe dinti, dimineata si seara, si folositi ata dentara/apa de gura.

Pagina de fb: https://www.facebook.com/tripnheal/

Contact: 0756660293 sau prin email la adresa: contact@tripnheal.com.

Niciun comentariu:

Fara insulte, jigniri sau amenintari! Orice mesaj care nu se supune regulamentului va fi sters.

Un produs Blogger.