Miraje temporale - de Daniel Popa

08:43:00

Miraje temporale


                 
                                                     de Daniel
Popa








Voiaj





Călător pe corabia timpului


Printre oameni și lucruri


Sunt legat de catarg cu secunde


Să fiu ferit de clipa din mare.





Dorința-mi însă aruncă ancora.


Făurită din cuvinte ascuțite,


Ea pătrunde în nisipul veșniciei,


Iar clipele...mă prind... în vraja lor...








Criză de timp





Am fost înghițit de Cronos


Să călătoresc din clipă în clipă


Urmărit de anotimpuri.





Încerc să evadez


Făcându-mi aripi


Din minutele


Găsite în amintiri.





Sfere de foc ale eternității


Mă aruncă implacabil


ÃŽnapoi spre neant.





Din mine se desprind


Cuvintele-suflet:


Călăuzite de lumină,


Pășesc pure


Spre veșnicie.





Despărțire





Mâinile mele sunt așa!


Chiar dacă le vrei altfel


Elenu se vor schimba!





Spuneai că te deranjează


Când fiecare ochi


Din buricele degetelor


Te privește insistent!





Și că nu mai suporți


Pe obrajii tăi


Bătăile celor două inimi


Ce se ascund


În căușul palmelor!





Apoi că ai obervat într-o noapte


Cum în dosul palmei


Dormea nestingherit


Chiar sufletul meu!





Dar nu am ce-ți face!


Mâinile mele sunt așa!


Chiar dacă tu le vrei altfel,


Ele nu se vor schimba!





Vin naşterile ca niciodată.






Să fii
înveninat de şarpe


Când ai
deschis pleoapa prima oară


Timpul
te-nghite la fel.





Din
flori, chiar dacă ieşi schimbat,


Taina
mai persistă.





N-am să
mai aÅŸtept…


E ideea
de ordine.


Verdele
m-a înşelat pentru ultima oară.





Trezitul






Lumina e albicioasă
dimineaţa


Şi eu casc de parcă


Aş fi dormit sau nu o viaţă.


ÃŽmi e
uşor să închid un ochi


Ca
să cred că adorm pe jumătate.


AÅŸ
putea să renasc.


Poate
că ar fi mai bine să renunţ


Dar
neobservată se află  o rană.


ÃŽncerc
să nu o iau în seamă


Căci
vreau să mă arunc în întuneric.


Las
deoparte degetele ,


Desfac
minuţios articulaţiile,


Åži aÅŸtept
miracolul terminaţiilor.


Întâmplarea
o iubesc


Dacă
finalul e incitant


Åži
existenţa ei se reduce


La un
sărut cu începutul.


Acolo e puÅ£in mai mult întuneric 



Doar eu o ştiu, doar eu îl
simt.


Atâtea secunde au picurat în
memorie


În acest spaţiu cu vibraţii
la limită.


Sunt prea pline golurile de
violet,


Văi se confundă adesea cu
piscuri,


ÃŽntrebarea nu are niciun
rost:


Se pierde mai repede cum a
venit…


Doar pipăitul îşi mai
păstrează umbra.





Iubind iarna I





Exist


ÃŽn mijlocul unui univers


ÃŽn care


Fulgii devin îngerii


Ce se nasc din privirea mea


Iubindu-te pe tine,


Ființă divină,


Ce alergi jucăușă


    Pe întinderea


Nesfârșită și albă.








Iubind iarna II





Ne pierdem printre ramuri,


Alergăm curajoși până la nori,


Avem umeri atinși de cer și zăpadă,


Hai să ne iubim neîncetat,


Până în zori!





O să ni se deschidă o poartă spre zei!





Înfășurați în lumină de stele


Ne vom topi nesupuși între ere!





Indecis





Undeva în anotimpuri


Mă pierd în ochii tăi fără să vreau,


Atemporale vise îmi scaldă viața mea,


Iar cerul


Devine o haină,


Brodată cu stele,


Cu care ne îmbracă noaptea.


Aș vrea pentru o secundă


Să nu mai cred


ÃŽn vise rupte din soare


Pentru a te strânge


Cu adevărat în brațe,


Pentru a te putea privi


Cu ochii mei verzi.


Dar soarele,


Pentru astea,


Nu-mi dă niciodată răgaz.











Aproape





Lasă-mă să mă întind lângă tine


Să fim arși de dor


Amândoi în același timp...





Întinde o mână


Ca vârfurile degetelor tale


Să pătrundă firav,


Să-mi atingă marginea


Nopților fără stele


Într-o parte în care se naște


Primăvara fără de care


Nu vom putea exista


Nici eu , nici tu.











Existență





ÃŽmi este cunoscut necunoscutul


Poate de la un poet, poate de la mare.


Mă voi pierde între obiecte și semne,


Mă voi desface în mii de bucăți cristaline,


Voi exista:


Între punct și linie,


Între clipe și ere,


Sfâșiat de culori,


Sfâșiat de timp,


Sfâșiat de cuvinte.








Poezie





Te caut,


Și mă arunc din timp în timp


Secerând universurile.


Reîntors în anotimpuri


M-am apropiat de unda lacului


Și am încercat să te prind


Într-un cerc de lumină.


Și


 Ai fugit


Urmărită de caii mei


Înaripați cu idei.








Transformare






O să m-ascund în  nopÈ›ile polare


Simțind geometric și-apoi liniar.





Tu,timp,


Ascultă-mă cum cad,


Cu grație, atinge-mi tâmpla,


Schimbă-mă în punct


Să pot ajunge


ÃŽnapoia ta.

















Floare-albastră


lui
Eminescu


Ucide-mă cu privirea ta



Apoi cu sărutul


Să renasc în vis.


AÅŸa voi fi


Totdeauna cu tine:


Te voi auzi ,


Te voi mângâia


Fără ca tu să ştii,


Apoi te voi privi


Din ochiul visului tău.


Va fi aÅŸa frumos…


Ca o floare-albastră.





ÃŽnec






Mi-am
smuls noaptea din mine


Devorându-te
cu o mie de guri.


Brusc


Sângele
a umplut tot universul…


Te beam
cu acest sânge


ÃŽnecat


Pentru
întâia oară.











Albastru






Cum se numeÅŸte anotimpul



Atunci
când ochii tăi


Mă
aruncă din cer?


Eu mă
agăţ,


Iar
iubirea devine o scară


Pe care
urc


Din
albastru în albastru.


E oare
primăvară…


Sărutul
stins în florile dimineţii.


 






Revărsare


Fără surâsul verii
S-au scurs nopţile înapoia mea.
N-am ştiut când s-a oprit timpul
În muzica surdă a valurilor.
În răsuflarea primelor tresăriri
Se topesc mâinile.
Vreau să fug în răsărit
Dar nu mai e niciun zbor.
Fii aproape de mine
Spre limpezirea nopţilor fără sânge.
Se vor stoarce ideile în cumpăna dimineţii,
Ne vor acuza crengile de frunzele pierdute,
Iluzia secundei va seca anotimpul,
Şi sufletul pierdut se întoarce...
La steaua mamă.














Concret





Ce nu e cenușă


ÃŽmi curge prin vene,


Fantasme alegorice venind din neant,


Lumina suavă a ultimelor stele


Își plimbă aievea misterul în ele.





Minunea se-ntâmplă


Dimineața-n zenit.


Dragonul cel roșu înghite pământul,


Tăria miresmei îmi umple plămânii,


Las totul în urmă să-ți mângâi sânii.





Cruzime



 



Gheare de Leu



Înfipte în carnea fragedă a
ideii



Înaintează
singure.


Când
vor ajunge la Capricorn


Ce se
va întâmpla ?





Se
ascunde timpul în Visător.


Sistematic,


ÃŽn
fiecare noapte fară stele


ÃŽl
ucid.


























Singurătate





Cât de adânc e întunericul!





Iubirea


 A apus demult.





Nu mai e nimeni lângă mine,


Iar eu alunec, alunec în neant.





Unde ești, mamă? Unde ești?


Rămân fără idei, fără cuvinte...


Nu mai am nici mână,


Nici gură, nici ochi!


Și somnul?


Fuge de mine!





Scoate-mă de aici, Doamne!


Scoate-mă!





Tăcere.











Apocalipsă





Asfaltul s-a prea încins,


Corpul fantomatic


Nu își mai recunoște mâinile.


De undeva mă privesc 
șerpii,


Aburul se înalță sporadic,


Cerul e mâzgălit cu guri de metal.


Țipete de păsări


Tastează anacronic o poveste


Pe timpanele mele.


























Opriţi timpul!






Mă dor anotimpurile
înjumătăţite!


Încercarea să pot uita


Se vrea atinsă de timp.


Secunda însă e nebunatică,


Mai nebunatică decât oricând.


Conştiinţa mea e între nori
ÅŸi soare,


Plimbarea în parc relaxează,


Apoi am consultaţii la
oftalmolog


Şi poate o să fac un control
general.


ÃŽmi bat ultimele secunde ale
anului:


Eu, întreg, stau la pândă şi
aÅŸtept


Clipele… să le prind…să le
închid.








Caz închis !






În ochiul tău mi-am prins
surâsul



Când floarea cea din urmă
tace .


RoÅŸul ars se scurge aproape.


Faţa monedei o voi ghici


De îmi voi prinde


Un fir din părul tău pe
deget.


Toate sunt la fel:


Unghiul ca un corn fără
fund,


Linia mărginită de frunză.


Voi deschide o uşă,


PaÅŸii nu sunt egali,


Tu nu mă ajungi.


Oprirea mea lângă apă


Nu este întâmplătoare.


Cer să fiu dus de aici


Într-o închisoare a razei.


Ajută-mă să mă trezesc,


Roade-mi unghiile,


Şi, de poţi,


Scoate-mi ochiul.


Fă-te că nu mă vezi,


Urcă-te în tren şi pleacă.


Am să te caut într-o zi


Într-un anotimp fără sens.





Întâlnire





E un loc anume


Unde vreau să ne întâlnim:


Sub steaua polară,


Mai aproape de mare


Mai aproape de vânt.


Tu să vii


Luând doar soarele cu tine


Purtat în nemărginirea


Ochilor tăi albaștri.





Ploaia





Trupul ascuns al ploii


Freamătă plin de idei.


Pe sub streșini,


Picăturile alunecă tăcut


Până în măduva oaselor.


Aș fi vrut să fiu pământ


Să-i cuprind melodia


Într-un singur cuvânt.





Dor





Visez din nou


La clipa în care


Secundele mi-au furat zborul.


Prizonier în meandrele timpului


Îmi leg speranța pe aripi de păsări,


Culorile mi se pierd între alb și negru,


Foșnet de frunze îmi cântă tăcerea.


 Iar apoi,


Plin de idei și cuvinte


Rătăcesc în căutarea lui Hermes.








Dorință





Alintă-mă


Între Luceafărul de seară


Și Luceafărul de dimineață


Să pot deschide o nouă lume


Pe care o voi presăra cu amintiri


Ce le voi desprinde


Din timpul meu și din timpul tău


Frământând clipele,


Luminoase în sine,


Pe masa eternității


Cu nevoia mea


De a te avea


Permanent lângă mine.





Trădare





Mă simt trădat:


De iarbă,


Că nu mai vrea să fie iarbă,


De frunze,


Că nu mai vor să fie frunze,


De stele,


Că nu mai vor să fie stele.


Mă simt trădat:


De cuvânt


Că se desparte între semn și idee.


Și, de aceea,


Mă simt nevoit să mă împart:


Jumătate să mă îngrop lângă arbori


Să pot crește neîncetat


Dincolo de cer,


Iar jumătate,


O alta,


O arunc peste timp


La marginea universului


Tăcerii mele.





Destin


                           lui BrâncuÈ™i





Minunile se arătau odinioară...


Până și sub piese le găseai


Odihnindu-se.


Uneori fulgerau orizonturi


Sau împodobeau mările!


Alteori deveneau zâne...


Pentru a fi mai aproape


Le invoci


Prin foșnet de vânt,


Prin cântec de păsări,


Prin ochi de copil...


Or mai fi îmblânzite vreodată


Să lege pământul de cer?














Autodafe





M-a închis Soarele


Din cauza aminitirilor păstrate


ÃŽn vulturul galben!





Ce ironie!


Tu știi mai bine ca oricine


Că nu există dreptate!





Totuși,


Fără drept de apel,


La cântatul privighetorii,


În ochiul Tău mi se vor ascunde


Ultimele secunde!





O clipă





Fără de veste,


Frunzele toamnei


Au devenit așa rotunde...





Iată! Întreaga lume se topește


Între două cercuri ce închid


Neantul!





Nu clipi!


E singura rugăminte


Pentru a nu preface totul


ÃŽn morminte!











Matematică





Uneori,


Despărțirea în doi


Sau înmulțirea cu sine însuși


Nu dau același rezultat!

















Zeul de stâncă





Din el a mai rămas


Mâna-copac.


Acolo, la marginea mării,


Vin păsări, își fac cuiburi, apoi pleacă.


Mâna-copac nu zice nimic.


Doar vântul îi leagăna frunza.


La umbra ei,


Poposește adesea călătorul.


Stă întins pe iarbă.


Privește printre frunze cerul.


A adormit odată....


 Atunci a aflat


Povestea zeului de stâncă.








Metamorfoză





Mi-am ascuns teama printre copaci


Iar frunzele lor mi-au ridicat-o spre cer.


Unduindu-se spre îngeri a căpătat aripi


Și a prins culoare prin curcubeu.








Epilog





Vino prin timp,


Calcă pe secundă,


Strivește clipa,


Apără-mă de neant!






























































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































Niciun comentariu:

Fara insulte, jigniri sau amenintari! Orice mesaj care nu se supune regulamentului va fi sters.

Un produs Blogger.