a plecat, s-a întors şi iar a plecat - de Justin Dumitru

05:59:00

a plecat, s-a întors şi iar a plecat





venea de două ori pe săptămână şi vorbeam


despre orice nu
aveau alţii timp să privească


sau răbdare de a privi


lucrurile mici
peste care s-au presărat gunoaiele


unei lumi noi, ale
unui oraş şantier, în care


speranţele put a gudron şi ciment. şi tot ce se


construieşte se dărâmă, pentru că plouă şi


când nu plouă ies câinii bombastici în lese de


promisiuni şi se
pişă voioşi pe tot ce e proaspăt.


şi vorbeam şi
vorbeam şi totul suna atât de patetic.


dialogurile astea
formale, inteligenţa discursului,


când totul capătă orgoliu şi simţi hipnoza cum


contractă pupilele minţii, îţi vine să strigi:


,,despre ce dracu’
vorbim?”


venea de două ori pe săptămână şi o aşteptam extaziat.                                     îmi era
atât de familiară şi îmi plăcea să cred că


mă aştept pe mine. să mă întreb şi să-mi răspund când


alţii ezită să o facă. avea 21 de ani, un chip descris


cu greu în nopţile de răzvrătire sentimentală, în care


îmi povestea de părinţii ei dispăruţi prematur,


de evacuarea din
lumea copilăriei şi serile petrecute


în lumina unui
felinar de lângă centrul de plasament.


cum spunea ea:
,,privirea în gol lângă felinar, timpul


mestecat la lumina
neşansei.”


poţi consuma suferinţa iresponsabil de la treizeci de ani


sau chiar de la
optişpe şi la cincizeci să te îndopi cu


medicamentaţii garnisite cu aşteptări miraculoase şi


nu mai ştii ce e
boala şi să refuzi boala cu aceleaşi nazuri


de copil care nu
vrea să guste din nutrimentele sănătoase.


,,generaţia noastră va da morţii frumuseţea ei şi cele mai


bătrâne vise” i-am spus.


,,nu spune asta.
nu suntem înfrânţi, doar scurtcircuitaţi


de la ceea ce se
numeşte ritm progresiv şi creştere susţinută.”


şi-a frământat mâinile şi a privit în gol.


,,ce creştere susţinută?! nu am văzut pe nimeni care să


sprijine ceea ce dă generaţia asta. depinde de voi, ne strigă


cei care se declară mulţumiţi de poziţie socială şi de statut.”


,,ipocriţi!” a strigat cu fermitate.


tu pentru cine
scrii de fapt? eu n-aş cumpăra poezie, iartă-mă!”
,,nici nu ai de ce să o faci. chiar dacă sunt un poet prost


sau nici atât.
sper ca cei care mi-au scris versurile în gară,


pe zidurile din
centrul ploieştiului, să le fii înţeles.”


a tăcut şi a deschis geamul de la balcon şi a fumat ce mai


rămăsese din pachet. fuma mult şi o simţeam slăbită şi încâlcită


în ultimele
fracturi memoriale. s-a aşezat din nou şi am


reluat, în aerul
molcom, arta naivă a considerentelor.


ce fabulos speculăm când nu avem încredere în nimeni şi în nimic.


suntem două fructe care ne devorăm reciproc şi
aşteptăm să ne


putrezească într-o bună zi miezul himeric.








a plecat, s-a
întors şi iar a plecat. un an întreg de


terapie socială nefondată, în lumina artificială a unui bec


atârnat deasupra
unei mese, la care de multe ori se strâng


cele mai lucide
minţi şi se evaporă în deşertul halucinatoriu


al sfintei aşteptări.





prieteni, amici,
rude, străini buimăciţi de erori,


căzuţi în golul dintre cuvinte, stând pentru a nu ştiu câta


oară în faţa cicatricelor colective întrebându-se ce rost are.





ideile lor revoluţionare, nişte salve de foc


consumate rând pe
rând


în Bodie.





vă strig, o fericiţilor, să nu uitaţi de noi,


copiii lui rodin –
epave gânditoare

din lacrimi şi gunoi.     

Niciun comentariu:

Fara insulte, jigniri sau amenintari! Orice mesaj care nu se supune regulamentului va fi sters.

Un produs Blogger.