Non-cuvinte

Non-cuvinte

I

Au trecut 4 nori și 2 sori...și parcă a trecut puțin mai mult.

M-am pierdut, m-am regăsit, am murit și am înviat...cel puțin așa cred.

Te doare tare, te doare aÈ™a de tare, încât nu îți mai dai seama ce este durerea ...până ajungi să te pierzi È™i să te salvezi .Să fii călăul È™i îngerul tău.Ai uitat să  mai vorbeÈ™ti, dar ai uitat È™i să mai  plângi. Nu mai eÈ™ti materie, eÈ™ti doar energie. Degetele tale tremură a neputință, genele tale cad ude peste ochi È™i iÈ›i acoperă goliciunea sufletului ca un embrion. Nu mai È™tii ce plângi È™i cum plângi, obrazul tău este o stradă pietruită, ploaia a È™lefuit colÈ›urile È™i acum este un teren neted.Da, vorbesc serios...parcă am văzut un fir de iarbă, un fulg de zăpadă... Strada ta a prins viață È™i tu odată cu ea. Și totuÈ™i nu... sau parcă da ? cine este el, cine este ea ? sunt oameni sau chipuri de ceară arse de o lumânare, o lumânare strâmbă, al cărei fitil a  fost ars înainte să cadă ceara.

 

Ia-ți tocurile și mergi pe ace...fă din ele culmi și stânci.

Este  singurul mod de a putea atinge cerul, dar cazi È™i nu È™tii de ce...oare urmele încă proaspete de buze de pe ciorap? ele sunt încă acolo, dar au mucegăit...miros a benzină È™i a formol...

Iei tocurile  È™i cauÈ›i Purgatoriul. Dar tu eÈ™ti chiar el È™i nu poÈ›i să îl vezi, căci umbra È›i-o calci.ÃŽncepi să îți văruieÈ™ti fiinÈ›a...cu altul, cu alÈ›ii, dar nu cu voi.PereÈ›ii se crapă È™i cad, căsuÈ›a voastră s-a topit sub o lampă veche.

Urli și te acoperi cu resturi.. te lipsești de piesele de puzzle și te faci sferă. Plângi.Ești fericită.Sunteți fericiți. Acum trăiești cu tine, prin tine, într-o arcuire perfectă. Dar sfera se rostogolește mereu...O iei de la capăt...rupi bucăți din tine și le așezi la întâmplare... pe o mușama ștearsă. Ironic, nu?

-Și nu te doare ?

-Nu știu... Am 3 piese...

-Lasă-mă, lasă-mă pe mine, îmi spune ea. Hai să lipim urechea în locul inimii și inima in locul ochilor.

-Înainte de asta, hai să topim ochii, ca să fie loc.

-Cum facem asta ?

-Simplu... ca și până acum, cu lacrimi. Dor.

 

II

Aseară mi-am luat sufletul în palme și l-am ocrotit.

Respirația mea caldă nu l-a ajutat, deși speram ca el să fie nemuritor.Am eșuat.

Am rupt fâșii din mine și am făcut un cocon tocmai bun pentru el.

Prea târziu...sufletul a înghețat. Mi-am lipit urechea de pieptul tău și am simțit lumina.

Am simțit vibrația ei cosmică, ceea ce mi-a dat aripi, iar sub aripile mele sufletul a încolțit şi venele tale firave au devenit rădăcini.

M-am plimbat pe ele cu degete mărunte și am găsit căldura.

Atunci, coconul s-a rupt È™i împreună am construit o seră pentru suflete moarte.Dar a început ploaia.... da, ploaia, s-a transformat în gheață...È™i, până la urmă, în sticlă pisată ce a rănit lumina, iar rădacinile         s-au rupt ca pânzele unei bărci de hârtie.

Am pus oglinzi în jurul nostru, dar aerul s-a condensat. Noi am uitat că avem trupuri și le-am căutat în aburi .

-Ba nu, este al meu.

-Ești sigură?

-Da, da, eu aveam o cicatrice pe genunchiul drept.

-Dar eu vreau cicatricea, tu poți păstra genunchiul.

-Bine, poți să o ai.

Dar niciunul nu știa ce îi apartine și ce nu. Era un mister greu de elucidat pentru două suflete.

Am pierdut tot și ne-am regăsit odata cu soarele.

 

II

Dragul meu, sufletul meu este o întrebare.

Gândurile mele caută să stingă, precum picuri reci de ploaie, vâlvătaia de incertitudini.

PropoziÈ›ii, întrebări peste întrebări, răstălmăciri, toate înghesuite în buzunarul strâmt al clipei surpată în   povestea noastră... paradis pierdut.. Ne pierdem în propria beÈ›ie de emoÈ›ii È™i suflete..dar cum ne regăsim?

Mă întreb ce ar fi dacă nu aș mai putea vorbi niciodată. Dacă tu ai înţelege invaliditatea mea sufletească și nu ai lua-o ca pe un refuz al ființei mele.Dacă nu aș mai putea spune ,,te iubesc,ai rupe fâșii din tine, le-ai lipi de inima mea și ai aștepta să îți spun,,da, te iubesc,,?

Răspuns: Nu, iubita mea, te-aș modela din nou ca un Demiurg.Te-aș răsuci ca un păpușar, iar la sfârșit ți-aș dărui cuvântul .

III

Vreau să ascund lumina lunii într-o scoică și să o așez lângă urechea ta în zorii zilei .

Știu că sufletul tău înoată împreună cu îngerii în fiecare noapte într-un val tăcut ÅŸi tulbure, în timp ce trupul Å£i-l abandonezi pe pământ să-i dea târcoale jivinele.Pielea È›i se usucă de dor È™i devine cenuşă, ochii se scurg în lacrimi pe  nisipul rece, iar  două scoici le iau locul.

Ființa ta este acum casa unor raci.

Ești o epavă plină de alge verzi.Și totuși mai strigi:,,Pe mine cui mă lași?,,

Iar eu îți spun:

- Au crescut fire de iarbă în palma mea, le vezi, nu?

- Da, da, şi parcă sub unghii grâul încolțește...ochii tăi sunt plini de polen.

- Lasă-mă să îți smulg genele.

- Cum?

- Cu buzele.

- Care buze?

- Lumina mea stângă şi Lumina ta dreaptă.

- M-am pierdut…

- Unde ești?

- ÃŽn tine.

- Și primăvara?

- În noi amândoi.

 

de Teodorescu Simina

Niciun comentariu:

Fara insulte, jigniri sau amenintari! Orice mesaj care nu se supune regulamentului va fi sters.

Un produs Blogger.