Televizorul, regele știrilor și în 2015







COMUNICAT
DE PRESĂ



Televizorul, regele știrilor și în 2015


Psiholog: “Social Media - mai mult pentru relaxare și socializare,
oamenii percep TV-ul ca o sursă mai credibilă de informare”





Televizorul rămâne, și în 2015, sursa de știri preferată de cei
mai mulți consumatori de media din întreaga lume (53%). Motoarele de căutare
ocupă locul secund, fiind preferate de 38% dintre utilizatori, Social Media –
locul 3 (33%), urmate de ziarele tradiționale (18%), website-urile ziarelor
(17%), website-urile posturilor TV (16%), posturile tradiționale de radio
(11%), revistele tipărite și website-urile revistelor (câte 8%) și radio-urile
online (4%), se arată într-un studiu realizat de Nielsen,
pe un eșantion de peste 30.000 utilizatori de Internet, din 60 de țări.


            Cu toate acestea,
utilizatorii cu vârste cuprinse în 15 și 20 de ani – supranumiți de specialiști
drept Generația Z - afirmă că Social Media este sursa lor favorită de știri, în
proporție de 47%, iar 45% aleg posturile TV pentru a se informa.


            Psihologul Dan
Ivănescu, președintele Asociației Sănătate Mintală pentru Calitatea Vieții
susține că oamenii încă nu percep rețelelor sociale ca fiind surse credibile de
știri, deoarece orice utilizator poate deveni furnizor de știri, iar acest
mecanism a predispus la o pondere mai mare de informații neverificate sau
false. “În rețelele sociale online există foarte multe surse de informare și
mulți receptori. Este un mecanism de comunicare pe care specialiștii îl numesc many-to-many, iar orice persoană, sub un
pseudonim sau în spatele unei fotografii false, poate răspândi știri false.
Utilizatorii rețelelor au consimțit la acest lucru, au înțeles că Social Media
nu reprezintă încă un furnizor de știri credibil, iar majoritatea folosește
rețelele sociale online mai mult pentru divertisment și socializare”, declară
psihologul Dan Ivănescu.


            În același timp,
specialistul consideră că mintea umană asociază televizorul cu “acasă”, cu
intimitatea și confortul și îi este mai comod consumatorului să primească o
știre video decât să căute, din sursă în sursă, în social media, o informație
credibilă. “Televiziunea este încă regele știrilor pe planetă deoarece
utilizează elementele vizuale și auditive, deci este mai accesibil unui public
mai larg și, cel mai important, are în spate oameni care pot fi trași la
răspundere dacă transmit informații false. De cealaltă parte, rețelele sociale
online încă nu au reușit să construiască o agenda media proprie, iar
informațiile din media tradiționale sau din alte surse sunt doar promovate în
Social Media pentru a crea dezbatere, nu şi create în interiorul rețelei. Nici conținutul informațional nu
este adaptat încă la toate elementele multimedia folosite în Social Media, ştirile
fiind prezentate mai mult sub formă de text și imagine, deci încă nu sub o
formă atractivă pentru mintea umană”, declară psihologul Dan Ivănescu.


            Specialistul
consideră că, într-adevăr, Generația Z se informează mai mult din rețelele
sociale, însă informația prezentă acolo provine în mare măsură tot din media
tradiționale. Așadar, în accepțiunea psihologului Ivănescu, Social Media nu
reprezintă un furnizor independent de știri, ci mai degrabă un mijloc modern de
propagare a știrilor din mass-media clasice. “Probabil va veni și vremea când oamenii vor prefera să se
informeze mai mult din rețelele sociale online decât de la televizor, însă doar
în momentul în care jurnaliștii vor crea conținut special pentru Social Media,
și nu vor transpune în mediul online informațiile pe care le construiesc pentru
media tradiționale. În Statele Unite, marile publicații au înțeles că rețelele
de socializare pot fi folosite nu doar pentru a disemina informații și pentru a
crește audiența unei știri din media tradiționale, ci pot reprezenta un mediu
care produce știri de sine stătătoare. În România, la ora actuală, Social Media
reprezintă o mică junglă în care știrile serioase și credibile dansează în
aceeași horă cu știrile derizorii și false”, conchide psihologul
Dan Ivănescu, președintele Asociației Sănătate Mintală pentru Calitatea Vieții
















Persoane de
contact


Dan Ivănescu


Președinte


Asociația Sănătate
Mintală pentru Calitatea Vieții


0732065411







Transmite,


Dr. Tănase Tasenţe


Director General


Plus Communication


0725.465.508





Niciun comentariu:

Fara insulte, jigniri sau amenintari! Orice mesaj care nu se supune regulamentului va fi sters.

Un produs Blogger.