Petale de suflet - de Olimpia Sava

00:18:00
“Petale de suflet” de Olimpia Sava
Editura “Olimpias”, 2014



“Poveştile copilăriei”


          Multă vreme am dormit cu poveştile pe noptieră. Chiar dacă le citeam sau le reciteam, ele făceau parte din mine. Îmi şi imaginam cum bunica Sofia îmi citea poveşti cu prinţi şi prinţese, cu eroi, castele şi păduri magice…
          În “Petale de suflet” mi-am regăsit parcă frânturi din copilărie. Citind, mă şi văd parcă, undeva la casa bunicilor mei. Îi văd pe cei mai drăgălaşi căţei întâmpinându-mă la poartă, ce veselie, ce gălăgie…
          Apoi, venea împleticindu-se gânsacul, făcea atâta tărăboi de parcă cine ştie ce făcusem, fireşte, mândrul cocoş mă întâmpina şi el cocoţat pe gard, certându-mă parcă pentru faptul că o lăsasem singură pe bunica… sunt multe amintiri frumoase.
          Autoarea, obişnuită cu lumea copilăriei, ne aduce şi în această carte multă inocenţă, prospeţime, o naivitate blândă, versuri despre animăluţe dragi. Ne vorbeşte despre mierle, căţei, bondari, pisici, şoricei… foloseşte cele mai frumoase cuvinte, versurile sunt melodioase şi uşor de reţinut, îţi vine aproape să cânţi…
          Ce mai adduce nou această carte? Învăţăminte, lecţii de viaţă, bucuria cu care ne întâlnim cu personaje dragi şi învăţăm despre bine şi rău, despre frumos şi urât, despre alb şi negru, despre noapte şi zi…
          Răsfoind cele treisute treizeci şi opt de pagini afăm despre cum este “inima unui câine”, despre întâmplările şi norocul lui Grivei, “frăţior pentru Zdreanţă”, învăţăm ce este prietenia, dimineţile unei buburuze, “Martinel e bolnăvior”, întâmplările puilor de cuc şi de cioară, “vis de piţigoi”, despre câte şi mai câte…
          Nu  este doar o simplă carte de poezii şi desene pentru copii. Este o carte scrisă dintr-o suflare pentru toţi îngeraşii lumii.
          Rămânem tot în lumea copilăriei şi descoperim, pe lângă animăluţe şi poveşti şi poezii despre natură, anotimpuri, solstiţii, despre tradiţii şi obiceiuri “În opiană”, “Toamna în livadă”, “La pescuit!,. “Zi de vară” şi multe altele, sunt poezii-mesaj, fiecare vers îţi arată parcă drumul, te învaţă să fii vessel, optimist, să “ asculţi” natura, să “vorbeşti” cu pomii, cu apa, cu luna…O carte ce merită citită.


                                                                         Angela Baciu

Niciun comentariu:

Fara insulte, jigniri sau amenintari! Orice mesaj care nu se supune regulamentului va fi sters.

Un produs Blogger.